آلیاژسازی

آلیاژسازی معمولاً به فرآیند ترکیب دو یا چند فلز یا عنصر برای ایجاد یک آلیاژ جدید با خواص دلخواه خاص اشاره دارد. این فرایند می تواند شامل ذوب، اختلاط و جامد کردن فلزات برای تشکیل یک ماده همگن با ویژگی های افزایش یافته مانند استحکام بهبود یافته، مقاومت در برابر خوردگی یا سایر خواص فیزیکی باشد.

نورد تسمه و مفتول

فرآیند نورد که در آن قطعه کار بین دو غلتک دوار شیاردار تغذیه می شود که به تدریج ضخامت قطعه کار را کاهش می دهد تا سیم ایجاد شود. از این فرآیند برای تولید مواد با ضخامت و ابعاد خاص استفاده می شود. از کاربردهای آن میتوان به تولید سیم هایی با قطرهای مختلف برای کاربردهای مختلف مانند سیم کشی برق، ساخت و ساز یا مصارف صنعتی استفاده می شود.

کوره القایی

کوره القایی یک کوره الکتریکی است که در آن گرما با گرمایش القایی فلز اعمال می شود.کوره القایی یک کوره ذوب تمیز و کم مصرف است که برای ذوب انواع فلزات مانند فولاد، آهن، مس، روی و آلومینیوم استفاده می شود و گزینه ای مناسب برای حفظ عناصر آلیاژی با ارزش است.

ذوب القایی

ذوب القایی فرآیندی پرکاربرد در صنعت ریخته گری فلزات است و کاربردهای متعددی دارد. یکی از رایج ترین کاربردهای ذوب القایی عبارت است از، ریخته گری فلز که در آن فلزات، مانند فولاد، آهن و آلومینیوم، ذوب میشوند و سپس در قالب ریخته می شود تا ریخته گری در اشکال و اندازه های مختلف ایجاد شود.

آنالیز عنصری XRF

یک تکنیک تحلیلی غیر مخرب است که برای تعیین ترکیب عنصری مواد استفاده می شود. آنالایزرهای XRF، شیمی یک نمونه را با اندازه گیری اشعه ایکس فلورسنت ساطع شده از یک نمونه زمانی که توسط منبع اشعه ایکس اولیه برانگیخته می شود، تعیین می کنند.

تولید پودرهای آلیاژی

تولید پودرهای آلیاژی شامل ترکیب و پردازش دو یا چند پودر فلزی مختلف برای ایجاد یک مخلوط همگن با ترکیبات آلیاژی خاص است. پودرهای آلیاژی به دلیل خواص و کاربردهای منحصر به فردشان به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله هوافضا، خودروسازی، الکترونیک و ساخت مواد افزودنی استفاده می شوند.

دانه بندی پودر

دانه بندی فرآیند ایجاد گرانول با ترکیب یک یا چند ذره پودر از طریق فعالیت های فشرده سازی و/یا با یک عامل اتصال است. در این فرآیند ذرات پودر اولیه به گونه ای ساخته می شوند که بچسبند تا ذرات چند ذره ای بزرگتر به نام گرانول را تشکیل دهند.

تولیدگرانول نقره خالص

امکانات:

خلوص بالا، خواص شیمیایی پایدار، هدایت الکتریکی خوب، هدایت حرارتی و عملکرد جوشکاری

کاربرد:

به طور عمده در اسپری سرد، چاپ سه بعدی، مواد جوشکاری و سایر زمینه ها استفاده می شود.

تولید و تهیه لوازم لحیمکاری، بریزینگ و اتصال